Yakushima

1 mei 2018 - Yakushima, Japan

Lang verhaal dit keer. Kagoshima
Vanuit Kyoto hebben we een 4,5 uur durende treinreis gemaakt naar het zuidelijkste stuk van Japan. Om het niet chaotisch te maken die dag, besloten we eerst een nachtje te overnachten in Kagoshim om vervolgens die ochtend daarna om 7.20 uur bij de ferry te zijn die ons naar Yakushima zou brengen. We besloten om richting de haven te lopen, aangezien het zo lekker weer was. Toen we daar aankwamen keken we nogal verbaasd naar een podium met een grote groep mensen erop die een of andere karateshow opvoerde. Er omheen waren allemaal eetkraampjes en een soort rommelmarkt. We hebben een aantal dingetjes om te eten en te drinken gekocht bij de kraampjes en zijn bij het podium gaan zitten. Elke keer als we dachten dat we wisten wat het festival inhield, kwam er weer een andere groep een dans uitvoeren en werd er uiteindelijk ook een soort spel gespeeld. Alles bij elkaar was het wel erg vermakelijk om naar te kijken!

Yakushima
De dag erna stapten we om half 9 op de boot, om 4 uur later op het eiland aan te komen. Hier kregen we de auto en gingen we op zoek naar het huisje die we via Airbnb geregeld hadden. Was lachen gieren brullen, aangezien ze in Japan links rijden. Maar, eenmaal op weg gingen we lekker. Was niet heel lastig aangezien het een rechte weg was, maar toch. We waren wat aan de vroege kant dus de eigenaar van het huisje was er nog. Hij heeft ons het een en ander uitgelegd over het eiland en nam ons nog mee naar een hotspring, vlakbij het huisje. Hij raadde aan om hier in de avond/nacht naar toe te gaan. De hotspring lag in de zee dus 2 uur voor en na het laagwater kan je erin. Wij zijn dezelfde avond om 23.00 uur erheen gegaan, dat was genieten! Onder de volle maan met de zee die tegen de rotsen slaat.

De dag erna was het helaas slecht weer in de ochtend, dus we besloten om lekker binnen het het (super leuke!) huisje te blijven en lekker niks te doen. 's Middags klaarde het op en zijn we gaan hiken. De man raadde aan om de tocht te maken naar de waterval, 3 uurtjes, 'goede makkelijke inkomer'. Was zeker een mooie hik, waarbij je echt door de wildernis loopt en moet klimmen af en toe. Maar voor ons, onervaren hikers, was dit geen 'goede inkomer' maar gewoon een flinke hike. Dus 's avonds waren we kapot, maar konden we weer lekker bijkomen in bet huisje. Hier zijn we erachter gekomen dat De Avatar op Netflix staat in Japan, dus dit zijn we uiteraard gaan kijken! Jeugdsentimentje.

De volgende dag was alweer de laatste volle dag die we hadden op het eiland en we hadden beiden geen puf om weer een hike te doen. Daarbij was het weer slecht weer, dus zijn we de auto in gestapt om een rondje eiland te rijden. We hadden uitgelegd gekregen dat aan de westkant een stuk weg was, welke alleen 's middags geopend was, smal was, je rustig moest rijden, wanttttt er zitten daar wilde monkeys en herten! En inderdaad, vrij snel nadat de weg smal werd, kwamen we al hertjes tegen langs de weg en later ook aapjes, zo leuk!! Na een flinke rit zijn we nog ergens langs de weg in een restaurantje gaan lunchen, waar we noedelsoep namen, met hertenvlees, zielig :'(.

De volgende dag zijn we 's middags weer terug naar Kagoshima gevaren om daar nog een nachtje te overnachten en daarna via Fukuoka naar Hiroshima te gaan