Dag 2 - Shibuya en Metropolitan Gouvernement Building

16 april 2018 - Shibuya, Japan

Op de tweede dag zijn we naar de buurt Shibuya gegaan, voornamelijk voor het drukste kruispunt voor voetgangers: Shibuya crossing. Wat een hoop mensen! Elke oversteek lopen er zoveel mensen over dat kruispunt, bizar. Nadat we zelf even hebben geparadeerd, zijn we vij de Starbucks op de hoek gaan zitten. Na een beetje wachten en schuiven en nog meer wachten, hadden we eindelijk een plekje bij het raam bemachtigd. Hierdoor hadden we een mooi uitzicht over de crossing en konden we lekker mensen kijken. Daarna zijn we door de wirwar van winkelstraten gelopen en de gekste en grootste winkels binnen geweest. We hebben gegeten bij een restaurantje waar je buiten je geld in een automaat moest stoppen en aan moest klikken wat je wilde. Vervolgens kreeg je een kaartje met een nummertje (denk ik, geen idee want ik kon het niet lezen) en mocht je naar binnen. In het midden was de keuken en daaromheen een grote, u-vormige, tafel. Er werden twee zitplekken aangewezen en onze kaartjes moesten we inleveren. Binnen 5 a 10 minuten stond het eten op tafel, veel te veel weer. Twee grote bakken ramen noedels en beiden een sidedish. Het was echt super lekker! Daarna zijn we in de metro gestapt om naar het uitzichtpunt te gaan van de Metropolitan Gouvernement Building. Dit bestaat uit 2 gebouwen. Het was ondertussen flink donker en ook de gebouwen zagen er donker uit van binnen. We hadden er weinig vertrouwen in, terwijl online stond dat je tot 23.00 uur naar binnen kon. Na ongeveer een half uur zoeken en een mega rondje om de gebouwen te hebben gelopen, kwamen we uiteindelijk toch de ingang tegen voor het uitkijkpunt. Bleek dat die ingang onder ons was, waar we begonnen met zoeken. Met de lift waren we binnen een paar seconden op 45e verdieping waar je echt een enorm mooi uitzicht had over Tokyo, zeker zo in de avond. Genieten!