Dag 4 - Shinjuku

18 april 2018 - Shinjuku, Japan

Vandaag besloten we om te beginnen met een een loopje naar het drukke gebied van Shinjuku, aangezien dit ook het gebied is waar wij slapen. We waren hier de eerste avond al geweest om te eten, maar achteraf bleek het veeeel groter te zijn dan wij dachten. We keken onze ogen weer uit toen we steeds dichter bij het 'centrum' kwamen. Alles is minstens 10 verdiepingen hoog, met allemaal uithangborden, alles in neon en ook nog eens alleen maar een wirwar aan straatjes.we liepen de grote weg af, waarbij we langs een cat cafe kwamen. Interesting. Eerst toch doorgelopen naar de McDonalds om een aantal nieuwe films en afleveringen te downloaden op Netflix. Daarna zijn we eerst een enorme winkel ingegaan, waarvan Sjoerd te horen had gekregen dat je daar echt eens binnen moest kijken. De winkel was vier hoog met alles ontzettend dicht op elkaar. Van toeristische prullen tot make up, van games tot schoenen, ze hadden vanalles. Elk paadje kon maar 1 iemand staan, elkaar voorbij gaan kon niet. Genieten was deze winkel. Daarna zijn wr nog een paar winkeltjes ingeweest en toen besloten om terug te gaan naar het kattencafe. Daar kon je, tegen betaling, een half uur in een ruimte zitten met een stuk of 9 katten. Lieeeeff. Van daar uit zijn we weer richting de airbnb gegaan, omdat het alweer half 5 was ondertussen. Thuis hebben we even gerelaxt om vervolgens een plek te vinden om avond te eten. Aangezien we nog geen sushi gegeten hebben, zijn we dat maar eens op gaan zoeken. Sjoerd had een aanbeveling van een sushi keten dus die hebben we opgezocht in Shinjuki weer, heeeerlijk. Toen we vervolgens weer terugliepen van het restaurant (20 min lopen naar airbnb) werden we aangetrokken door de neonverlichting. Uiteindelijk belandde we in een wijkje binnen Shinjuku: Kabukicho Sakura-dori. Het enige wat je hier zag waren speelhallen. Overal waar je keek waren grijpmachines, gokmachines, interactieve games. Bizar. We konden de verleiding uiteraard niet weerstaan dus we hebben Mario Kart gespeeld. Al deze games blijken een echte verslaving voor Japanners te zijn, ze waren er maar druk mee.

1. Aad:
    19 april 2018
    Echt leuk om jullie zo te volgen in deze bijzondere stad. Een kattencafé je moet het maar bedenken:-). Leuke verhalen en foto's. Tot morgen!