Dag 3 - Shrines en Akihabara

17 april 2018 - Akihabara, Japan

De dag begin laat, we komen nog niet helemaal lekker in het ritme. Thuis hebben we de top 10 shrines en tempels in Tokyo op een rij gezet om er vervolgens een aantal te gaan bezichtigen. Dat begon in Yoyogi park, waar de bekendste shrine staat: de Meji shrine. Het park ligt midden in de stad, maar is erg groot. Als je er loopt heb je geen idee dat er ene paar honderd meter verder enorme flats staan en de treinen rijden. De Meji shrine was mooi en erg groot. We hebben hebben er een beetje geleerd over hoe je je moet gedragen bij een tempel. Onder andere dat je je handen en mond moet wassen voordat je binnen gaat. Daarvoor staan steeds aparte bakken met water en een soort grote houten lepel. Hier kwamen wij natuurlijk achteraf pas achter, maar hebben we wel bij de volgende shrine kunnen gebruiken! Na nog 2 shrines te hebben bekeken, besloten we ergens koffie te gaan drinken aangezien het begon te regenen. Vanuit het koffietentje zijn we uiteindelijk naar de buurt Akihabara gelopen. Hier was het chaos. Deze buurt staat bekend als de Electric buurt. Dat was het ook. Heel veel grote reclameborden, veel licht, grote stores met allemaal elektrische spullen, de grote gokhallen waar alle machines bezet zijn door Japanse zakenmannetjes. Hier hebben we ook gegeten, een soort Japanse tapas. Een aantal kleine Japanse gerechtjes, was lekker! Hiervandaan zijn we weer teruggekeerd naar ons appartementje.

1. Erna:
    18 april 2018
    Jeetje, dat zijn geen kleine gedenkplaatsjes.