Dag 5 - Nikko

19 april 2018 - Nikko, Japan

In Nikko staat de rijkelijkst versierde tempel van Japan. Op naar Nikko dus! Nikko ligt buiten Tokyo dus we moesten voor deze reis de JR pass (treinticket voor 21 dagen geldig in heel Japan) in laten gaan. Wij dachten, 5 min werk. Niet dus. Toen we bij Tokyo station waren, liepen we naar het JR office centre, om aan te sluiten in een rij van zo'n 15 a 20 minuten om vervolgens nog 10 min bezig te zijn bij het loket. Daarna het perron gezocht en gewacht op de trein. Een shinkansen trein, jeeej. Na wat gestuntel met kleuren, wel of niet gereserveerde plekken, hadden we een mooi plekje gevonden. Wat een ruimte, het is een soort vliegtuig van binnen. Veel beenruimte, ene rij 2 stoelen, andere rij 3 stoelen. Met deze trein zoefde we Tokyo uit richting een overstap, welke we waarschijnlijk niet gingen halen omdat we een trein later hadden dan gedacht vanwege het activeren van de JR pass. We hadden 1 minuut op de overstap om van perron 1 naar 5 te gaan, dus we hebben de volle sprint in gezet en precies gehaald, dat voelde goed. Eenmaal in Nikko aangekomen met de met de hop on hop off bus naar de tempels gegaan. Moooi dat het was. Het was heel groot, met veel verschillende tempels. Ook hebben we geluisterd naar een Japans verhaal waarbij we, denken we, gezegend zijn. Eenmaal terug in Tokyo hebben we ramen gegeten in Ramen street wat zich bevindt in het station van Tokyo.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl